top of page
ELEVATIO PROF 26.jpg
TABLE 26.jpg

1. Αγώνας 26,5 χλμ

Δείτε τον χάρτη της  διαδρομής : Διαδρομή αγώνα 26,3 χλμ στo παρακάτω link:  https://www.gpsies.com/map.do?fileId=hsybtkldxgvgzudg

Μύθοι – Πλακιάς [3,8 χλμ]

Η εκκίνηση και ο τερματισμός του αγώνα γίνεται από τον προαύλιο χώρο του παλιού Δημοτικού σχολείου όπου  έχει ανακαινιστεί και χρησιμοποιείται από τον  Πολιτιστικό  Συλλόγου Μύθων για διάφορες δραστηριότητες και εκδηλώσεις.

Αρχικά η διαδρομή κινείται αριστερά και κατευθύνεται προς την είσοδο του χωριού κάτω από τεράστια πλατάνια και αφού το διασχίσει μέσα από τον κεντρικό δρόμο σε άσφαλτο για 700 μ βγαίνει από χωριό και αρχίζει να ανηφορίζει το χωματόδρομο-τσιμεντόδρομο για 300μ. μέχρι να μπει σε ένα μικρό τμήμα  μονοπατιού το οποίο το περνά για 200 μ. μέσα από ελαιώνες.

Στη συνέχεια ακολουθεί και πάλι τον ανηφορικό δρόμο για 200μ μέχρι να ξαναμπεί αριστερά  στο επόμενο τμήμα μονοπατιού το οποίο ανηφορίζει αρχικά με έντονη κλίση , για 300 μ , κόβει το χωματόδρομο που συναντά και συνεχίζει απέναντι με πιο ομαλή κλίση και ομαλά ανεβοκατεβάσματα μέσα στο φαράγγι  Ζωνάρι . Εδώ ξεδιπλώνεται ένα πανέμορφο δάσος από πεύκα και πρίνους . Σε ορισμένα σημεία το μονοπάτι κατηφορίζει και φτάνει στην κοίτη του ρέματος μέσα στο φαράγγι. Στο σημείο αυτό ρίχνοντας μια ματιά αριστερά θα δείτε το χαρακτηριστικό στένεμα του φαραγγιού με τα κάθετα τοιχώματα. Από αυτό το σημείο το μονοπάτι συνεχίζει   δεξιά  πάντα μέσα στο δάσος με ανηφορική πορεία σε ζικ-ζακ  μέχρι τους πρώτους ελαιώνες . Σε αυτό το σημείο θα ειναι και το σημείο διαχωρισμού των διαδρομών των δύο αγώνων. Ο μεγάλος αγώνας των 26 χλμ θα ακολουθεί βορειοανατολική πορεία προς το χωριό Μεταξοχώρι. Ο  αγώνας των 12,5 χλμ θα ακολουθήσει το αμέσως αριστερά χωματόδρομο με βορειοδυτική κατεύθυνση.  Για την διασφάλιση και την αποφυγή σύγχυσης θα υπάρχουν πινακίδες και εθελοντές όπου θα διαχωρίζουν τους αθλητές των δύο αγώνων.  Εδώ βρίσκεται και ο πρωτος κοινός σταθμός τροφοδοσίας των δύο αγώνων  (ΠΛΑΚΙΑΣ) .

Πλακιάς  -Σελάκανο [6,7 χλμ]

Ακολουθώντας το βατό χωματόδρομο με πολύ ήπιες  ανηφοροκατηφόρες και πολλά επίπεδα τμήματα φτάνουμε σε 2 χλμ (λίγα μέτρα πριν το χωριό ο χωματόδρομος γίνεται άσφαλτος και αφού περάσει από το παλιό νεκροταφείο του χωριού με την χαρακτηριστική εκκλησία),  φτάνουμε στο  χωριό Μεταξοχώρι.  Εδώ η διαδρομή στρίβει απότομα αριστερά  αφήνοντας τον κεντρικό δρόμο του χωριού μπαίνουμε σε παλιό σύντομο μονοπάτι – σοκάκι όπου σε 200 μ φτάνουμε στην εκκλησία του Αγίου Νικολάου όπου δεσπόζει του χωριού και βρίσκεται στο ψηλότερο σημείο. Από δω κατευθυνόμαστε προς την είσοδο του φαραγγιού Μπουφάνι, (το φαράγγι των γυπαετών) ακολουθώντας τον παλιό εγκαταλελειμμένο χωματόδρομο (μονοπάτι) για 1,5 χλμ. περίπου . Απέναντι αντικρίζουμε τα χωριά Χριστός και Μάλλες και τα απότομα κάθετα τοιχώματα του φαραγγιού  στο βάθος συνθέτουν ένα απαράμιλλης άγριας ομορφιάς Κρητικό τοπίο. Ο εγκαταλελειμμένος χωματόδρομος μετατρέπεται ξαφνικά σε μονοπάτι που ανηφορίζει ομαλά αριστερά μέσα το δάσος του Σελακάνου με τα πανύψηλα άγρια πεύκα και πρίνους   . Σε κάποιο σημείο το μονοπάτι αρχική ελαφρά κατηφορική πορεία όπου  φτάνουμε στην πηγή «Σκαφίδια» με την χαρακτηριστική πέτρινη γούρνα . Η διαδρομή του αγώνα κινείται δεξιά συνεχίζοντας την κατηφορική πορεία  ,με συνεχή ανεβοκατεβάσματα μέσα στο πευκόδασος αυξάνοντας ελαφρά τον βαθμό δυσκολίας της διαδρομής.  Σε 700 περίπου μέτρα από την πηγή «Σκαφίδια» στρίβουμε απότομα αριστερά ανηφορικά για μερικά μέτρα αφήνοντας το κύριο μονοπάτι . Πρώτα «κόβουμε» κάθετα τον πρώτο χωματόδρομο που συναντάμε  και συνεχίζουμε ολόισια απέναντι όπου σε λίγα μέτρα θα πρέπει να ξανακόψουμε  τον κύριο δασικό δρόμο του Σελακάνου. Εδώ πάνω στον δρόμο βρίσκεται ο  δεύτερος σταθμός τροφοδοσίας  ΣΕΛΑΚΑΝΟ.

Από δώ αφού εφοδιαστείτε με σνακς και νερό  επαρκώς γιατί  ξεκινάει  ένα μαγευτικό κομματι διαδρομής μέσα στο δάσος σχεδόν όλο σε  μονοπάτι με συνεχόμενα ανεβοκατεβάσματα .

Σελάκανο – Καλύβες  [5,6 χλμ]

Αφήνοντας το δεύτερο σταθμό τροφοδοσίας του Σελακάνου η διαδρομή κατευθύνεται κάθετα μέσα σε ένα πανέμορφο δάσος και ακολουθεί στην αρχή εγκαταλελειμένους δρόμους μελλισοκόμους. Σημείωση : Την περίοδο διεξαγωγής του αγώνα δεν υπάρχουν μελλίσια στα δάση . Στη συνέχεια ανηφορίζουμε ήπια τμήμα μονοπατιού  μέχρι την έξοδο στον δασικό δρόμο και σε μια  πολλαπλή διασταύρωση που συναντάμε συνεχίζουμε ευθεία απέναντι  τον δρόμο  όπου μετά από 300 μ. περνάμε την  μεγάλη τσιμεντένια δεξαμενή νερού της Τραπέζας  λίγο πριν την είσοδο στο τρίτο τμήμα μονοπατιού που κινείται πάντα μέσα στο δάσος του Σελακάνου. Από εδώ ξεκινάει ένα από τα πιο όμορφα και εντυπωσιακά μονοπάτια όχι μόνο του αγώνα αλλά από τα ωραιότερα που μπορεί να βρεθεί κανείς . Το μονοπάτι αρχικά κατηφορίζει προς την κοίτη του ρέματος «Ψυχρό» από  και αφού περάσει απέναντι κατευθύνεται αριστερά προς της «Μέλισσας τον Πόρο» με κατεύθυνση νοτιοδυτική για μερικά μέτρα μέσα από το ρέμα και κατόπιν ανηφορίζει μέσα από πανύψηλα πεύκα και ξανά κατεβαίνει στο ρέμα του «Βατράμι ρυάκι» και έπειτα κατευθύνεται προς την θέση «Πολύ νερό» όπου υπάρχει και η πηγή με γάργαρο νερό. Το τοπίο είναι μαγευτικό καθώς περνάει μπορεί να αντικρύσει κανείς τα κάθετα τοιχώματα των βράχων, την πυκνή βλάστηση και τα άφθονα νερά . Γενικά το μονοπάτι ανεβοκατεβαίνει μέσα στο δάσος σε απίθανα περάσματα και αφού περάσει από το ψηλότερο σημείο της διαδρομής στα 1220 μ  και το  «Σπυρίδου Χαράκι» αρχίζει και πάλι να κατηφορίζει σε σχετικά τεχνικό πεδίο . Αφού διασχίσει κάθετα το ρέμα για άλλη μια φορά αρχίζει να ανηφορίζει αρχικά έντονα και στην συνέχεια ομαλά μέχρι την έξοδο του στον δασικό δρόμο στην θέση «Καλύβες» . Ακολουθώντας τον κατηφορικό παλιό δασικό δρόμο  και σε 500 περίπου μ φτάνουμε στον τρίτο σταθμό τροφοδοσίας,  στις «Καλύβες».

Καλύβες- Διασταύρωση Μινό  [6,3 χλμ]

Από τον σταθμό «Καλύβες» ακολουθώντας τον δασικό δρόμο μέσα από πανέμορφη διαδρομή μέσα στο δάσος ο οποίος κινείται στο άνοιγμα ανάμεσα σε ορεινούς όγκους κατηφορίζομε συνεχώς για 2200 μ , όπου ξαφνικά στρίβουμε απότομα δεξιά αφήνοντας τον δρόμο και αφού περάσουμε το ρέμα απέναντι ξεκινάμε μια απαιτητική ανάβαση σε μονοπάτι ,σε μια πλαγιά  σε ξέφωτο προς το μετόχι Μινό. Βαθιές ανάσες και υπομονή μέχρι το τέρμα στην κορυφή. Η ανάβαση έχει μήκος περίπου 700 μέτρα απόσταση και υψομετρική θετική ανάβαση 170 μέτρα .Φτάνοντας σε ένα εγκαταλελλημένο χωματόδρομο που μας οδηγεί προς το παλιό μετόχι Μινό  και αφού περάσουμε από  από τον οικισμό και το ξωκλήσι του Μιχαήλ Αρχαγγέλου , βγαίνουμε σε δασικό δρόμο όπου τον ακολουθούμε προς δεξιά κατεύθυνση για 300 μέτρα λίγο πριν  να εισέλθουμε στο παλιό μονοπάτι στο δάσος για Αγία Μαρίνα . Αφήνουμε τον τσιμεντόδρομο απότομα λοξά αριστερά και κατευθυνόμαστε  μέσα στο δάσος ακολουθώντας το παλιό μονοπάτι προς Αγία Μαρίνα, συνεχώς σε κατηφορική πορεία σε σχετικά βατό πεδίο σε μια πανέμορφη καταπράσινη διαδρομή. Μετά από 1 χλμ περίπου περιπλάνησης μέσα στο δάσος  φτάνουμε στο ξωκλήσι της Αγία Μαρίνας . Από κει ακολουθούμε τον χωματόδρομο που σε 300 περίπου μέτρα μας βγάζει στο επόμενο κοινό τμήμα της διαδρομής του μικρού ορεινού αγώνα των 12,5 χλμ. Διανύουμε άλλο 1 χλμ στον χωματόδρομο και φτάνουμε τον τελευταίο σταθμό τροφοδοσίας (κοινός και για τους δύο αγώνες)  λίγο πιο κάτω από την διασταύρωση για Μινό πρίν μπούμε και πάλι σε ένα απίθανο μονοπάτι .

Διασταύρωση Μινό - Μύθοι (Τερματισμός)  [4 χλμ]

Φεύγοντας από τον τελευταίο σταθμό τροφοδοσίας που είναι και κοινός σταθμός και για τους δύο αγώνες μπάινουμε στο μονοπάτι που καθαρίστηκε πρόσφατα και αρχικά κατηφορίζει πολύ ομαλά μέσα στο δάσος και στη συνέχεια κινείτε ήπια ανηφορικά σχεδόν σε επίπεδη διαδρομή μέχρι την έξοδο του σε 800 μέτρα περίπου σε χωματόδρομο . Ο δρόμος κινείται προς νότια κατεύθυνση και η θέα από δω μας αποζημιώνει από την κούραση . Από δω ανοίγεται το Λιβυκό Πέλαγος και η νήσος Χρυσή και η κοιλάδα του Μύρτους . Σε 1200 μ περίπου  ξεκινά το κατηφορικό Μινωικό Μονοπάτι . Με κατηφορική κλίση και με πολλά ζικζακ και σχετικά τεχνικό πεδίο ,περνώντας από τις θέσεις Κάστελος Κρυγιόσπηλιος, Νυχτεριδόσπηλιος, σε μια μαγευτική διαδρομή όπου θέα προς το Λιβυκό και τους απέναντι ορεινούς όγκους εναλλάσσονται συνεχώς, φτάνουμε σε 1,5 χλμ στην πρώτη έξοδο στον τσιμεντόδρομο και ακολουθούμε σε αντίθετη φορά από την εκκίνηση. Υπομονή λίγα μέτρα έχουν μείνει , και η διαδρομή του αγώνα ξαναμπαίνει δεξιά στο μονοπάτι για να ξαναβγεί στον τσιμεντόδρομο και με κατεύθυνση προς την είσοδο χωριού και δεξιά αυτή τη φορά  την άσφαλτο προς το σημείο τερματισμού τον προαύλιο χώρο του παλιού Δημοτικού σχολείου όπου θα είναι και ο χώρος των απονομών και του γεύματος που θα ακολουθήσει προσφορά του Πολιτιστικού Συλλόγου Μύθων.

2. Αγώνας 12,5 χλμ

Κάντε κλικ στο υψομετρικό προφίλ και στον πινακα για μεγέθυνση
profile12.5  2024.png
mmm2024 12 TABLE.jpg

Δείτε τον χάρτη της  διαδρομής : Διαδρομή αγώνα 12,5 χλμ στo παρακάτω link https://www.gpsies.com/map.do?fileId=zbebpmkiommfkudu

Κάντε κλικ στο υψομετρικό προφίλ για να το δείτε

Μύθοι – Πλακιάς [3,8 χλμ]

Η διαδρομή είναι ακριβώς η ίδια με εκείνη του μεγάλου αγώνα μέχρι αυτό το σημείο. Εδώ θα γίνεται και ο διαχωρισμός των αθλητών του μεγάλου αγώνα θα κινούνται δεξιά ενώ του μικρού αριστερά. Δείτε αναλυτικά την περιγραφή της διαδρομής από την πρώτη παράγραφο του μεγάλου αγώνα πιο πάνω.

Πλακιάς-Διασταύρωση   [4,7 χλμ]

Ακολουθούμε τον παλιό εγκαταλελειμμένο χωματόδρομο που στην αρχή κατηφορίζει πολύ ήπια και στην συνέχεια ανηφορίζει σχεδόν  συνεχώς μέχρι το 6ο χλμ της διαδρομής. Ο δρόμος είναι πολύ παλιός και στα περισσότερα σημεία θυμίζει μονοπάτι. Στην συνέχεια βρίσκουμε τον κύριο δασικό δρόμο Μεταξοχωρίου-Καρυδίου τον οποίο και ακολουθούμε με κατεύθυνση πρός Καρύδι. Η δρόμος είναι σε καλή κατάσταση με ανηφοροκατηφόρες και περίπουστο 7,5 χλμ μπαίνουμε ξανά στο κοινό τμήμα της διαδρομής του μεγάλου αγώνα το οποίο ακολουθούμε μέχρι  τέλους. Λίγο πιο μετά από  8ο χλμ της διαδρομής  αμέσως μετά την διασταύρωση για Μινό βρίσκεται ο επόμενος σταθμός  που είναι κοινός και για τους δύο αγώνες.

Διασταύρωση- Μύθοι (Τερματισμός)  [4 χλμ]

Η διαδρομή είναι η ίδια με αυτή του μεγάλου αγώνα. Δείτε πιο πάνω την περιγραφή