top of page
Κάντε κλικ στο υψομετρικό προφίλ και στον πινακα για μεγέθυνση
ELEVETION PROFILE TTR.png
ΣΤΑΘΜΟΙ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ ΘΡΥΠΤΗ.jpg

Περιγραφή διαδρομής

Δείτε τον χάρτη της  διαδρομής : Διαδρομή αγώνα 17 χλμ στo παρακάτω link: https://www.alltrails.com/explore/map/thripti-trail-01386bd?u=m

Μοναστηράκι(εκκίνηση)-Αγία Άννα  [4,4 χλμ] +420 μ. ανάβαση

Η διαδρομή ξεκινάει από τον παραδοσιακό οικισμό Μοναστηράκι Ιεράπετρας που βρίσκεται ακριβώς στις πρόποδες του ορεινού όγκου Παπούρας και στην ρίζα του εντυπωσιακού ανοίγματος της χαράδρας του Χα. Από ‘κεί τα πρώτα 1700 μέτρα της διαδρομής διατρέχουν ένα ήπια ανηφορικό χωματόδρομο (Ε4) με νότια κατεύθυνση. Στην συνέχεια μπαίνουμε σε ανηφορικό μονοπάτι Ε4 το οποίο αρχίζει ομαλά να ανεβαίνει με βόρεια κατεύθυνση και με θέα το Κρητικό πέλαγος, όλο τον κόλπο του Μεραμπέλου καθώς επίσης και το Λυβικό πέλαγος και τον κάμπο της Ιεράπετρας. Το τοπίο καθώς ανηφορίζει το σχετικά τεχνικό μονοπάτι ανάμεσα στα κρητικά βότανα είναι πραγματικά επιβλητικό. Αμέσως σε 1,5 χλμ έχει κερδίσει 300 θετικής υψομετρικής και βρισκόμαστε πάνω από το σημείο εκκίνησης του αγώνα σε υψόμετρο 500 μέτρων. Δίπλα και κάτω η χαράδρα του Χα και ο ισθμός της Κρήτης το πιο στενό της τμήμα που χωρίζει τις δύο θάλασσες είναι εικόνες που κόβουν την ανάσα. Καθώς προχωράμε  στο τμήμα του μονοπατιού το τοπίο αλλάζει και μπαίνουμε στο δάσος με τα πεύκα όπου πλέον κυριαρχεί το πράσινο χρώμα σε κάθε ματιά. Στο 4 χλμ περίπου κατηφορίζουμε ελαφριά και περνάμε το ρέμα που οδηγεί σε ένα από τους μεγαλύτερους καταρράκτες της Κρήτης αυτό του Μάστορα όπου χύνεται στην χαράδρα του Χα. Έπειτα συνεχίζουμε σε δασικό δρόμο για 500 μέτρα μέχρι τον πρώτο σταθμό τροφοδοσίας λίγο πριν το εκκλησάκι της Αγίας Άννας. Να σημειωθεί ότι αυτό το τμήμα της διαδρομής είναι και τμήμα επιστροφής προς τον τερματισμό.

Αγία Άννα-Θρυπτή [2,9 χλμ] +330 μ.  ανάβαση

Αφήνοντας τον σταθμό ακολουθούμε τον δασικό χωματόδρομο και  λίγο αφού περάσουμε  το γραφικό εκκλησάκι  της Αγίας Άννας κατηφορίζουμε αριστερά συνεχίζοντας σε μαγευτικό πέρασμα δίπλα στο ρέμα που οδηγεί το Χα στους πρόποδες ακριβώς του όρου Παπούρα. Πλατάνια και ο παλιός νερόμυλος είναι χαρακτηριστικά αυτού του τμήματος  που είναι επίσης πνιγμένο στο πράσινο. Ανηφορίζουμε για 1 χλμ σε χωματόδρομο πριν εισέλθουμε στην καρδιά του δάσους της Θρυπτής και μέσω του μονοπατιού που οδηγεί προς τον οικισμό. Εδώ στην βρύση στην είσοδο του οικισμού βρίσκεται ο δεύτερος σταθμός τροφοδοσίας στο 7,3 χλμ

Θρυπτή - Καμνάκια -Αγία Άννα [5,3 χλμ] -380μ. κατάβαση

Κατηφορίζοντας τον δρόμο για 500 μέτρα αφού αφήσουμε τον οικισμό της Θρυπτής μπαίνουμε απότομα αριστερά σε ένα άλλο τμήμα ενός μονοπατιού που ανακαλύψαμε πρόσφατα . Ίσως είναι από τα ωραιότερα τμήματα της διαδρομής με σχεδόν ανύπαρκτες κλίσεις και εύκολο τερέν ανάμεσα στα πεύκα , σε ένα περιβάλλον που κάθε λάτρης -και όχι μόνο – θα ήθελε να βρεθεί. Μετά από 1500 μέτρα βγαίνουμε σε δασικό χωματόδρομο που οδηγεί προς Καμινάκια και τον Άγιο Δημήτριο . Η θέα του μπλε ορίζοντα εναλλάσσεται συνεχώς με το πράσινο χρώμα του δάσους. Αφού «κόψουμε» την άσφαλτο περνάμε απέναντι σε ένα μαγευτικό ξανά μονοπάτι όπου μετά από 1 χλμ φτάνουμε στον τρίτο σταθμό τροφοδοσίας τον οποίο είχαμε συναντήσει και στο 4,5χλμ της διαδρομής . Από αυτό το σημείο η διαδρομή ακολουθεί αντίστροφη πορεία προς τον τερματισμό στο σχετικά τεχνικό τερέν όπως περιεγράφηκε αρχικά  .

Αγία Άννα -Μοναστηράκι(τερματισμός) [4,4 χλμ] -420 μ. κατάβαση

Ίδιο τμήμα από εκκίνηση μέχρι πρώτο σταθμό